Rome Historical Cafès

A city rich in culture as Rome could only have a little story to the aroma of coffee.
Over the years there have been many cafes that have competed for the title of “Capital’s Cafè “, but there are many who know the story, or even the mere presence, let us then trasportari in a small rundown of those who, between those that are still open are the historical cafés of the capital.

Antico Caffè Greco – Via Condotti 86 Link
It is active since 1760 and still fascinates generations of fellow and tourists in its refined rooms.

Badington’s Tea Room – Spanish Steps 23 Link
The hall, originally located in Via dei Due Macelli, was opened in 1893 by sisters Badington, with the intention of making a tea room which was a gathering of reading for Anglos.
This sophisticated tea room and café, is still active and is still run by the descendants of the sisters Badington.

Caffè Sant’Eustachio – Piazza Sant’Eustachio 82 Link
Place between the Senate and the Pantheon, in reality this small establishment is almost devoid of sessions since it is actually an ancient wood roasting, now famous throughout the city for the quality of its coffee.

Antico Caffè della Pace – Via della Pace 3/7 Link
This old coffee place around the corner from Piazza Navona, and even closer to the beautiful Cloister of Bramante, fascinated by Roman years and not, welcoming its guests in a magical setting with sagging ivy.

Caffè Rosati – Piazza del Popolo 5 A  Link
Caffè Canova – Piazza del Popolo 16/17 Link
Placed at the two extremities of one of the most famous squares in Rome, the two cafes attract tourists and locals alike for years. Certainly the Caffè Rosati is slightly more long-lived than Caffè Canova, but also is working to get his place in the squad of the historic cafes.

  

Caffè Museo Atelier Canova Tandolini – Via del Babbuino 150 A  Link
It’s not really an historical Cafè, even though entering into this place to make sure a blast from the past, the art is omnipresent in this place.

Caffè Strega – Via Veneto 173
Caffè Doney – Via Veneto 143 Link
Despite their centuries-old history is not like that of other local, these two Coffee, some more and some less, have lived a full year of Dolce Vita.
So even as the Cafe de Paris, unfortunately closed recently.

These are only the most important historical cafés of Rome, we hope this little report could be helpful!

I Caffè Storici di Roma

Una città ricca di cultura come Roma non poteva che avere una piccola storia all’aroma di Caffè.
Nel corso degli anni sono stati molti i caffè che si sono contesi il titolo di “Caffè della Capitale” , ma non sono in molti a conoscerne la storia, o addirittura la semplice presenza; lasciateci quindi trasportari in una piccola carrellata di quelli che, tra quelli che sono ancora aperti, sono i caffè storici della Capitale.

Antico Caffè Greco – Via Condotti 86 Link
E’ attivo dal 1760 ed ancora oggi affascina generazioni di turisti e locali nelle sue raffinate sale.

Sala da Tè Badington’s – Piazza di Spagna 23 Link
La sala, sita originariamente in Via dei Due Macelli, fu aperta nel 1893 dalle sorelle Badington, con l’intenzione di farne una sala da tè che fosse un ritrovo di lettura per gli anglisassoni.
Questa sofisticata sala da tè e caffetteria, è tutt’ora attiva e è ancora gestita dai discendenti delle sorelle Badington.


Caffè Sant’Eustachio – Piazza Sant’Eustachio 82 Link
Posto tra il palazzo del Senato e il Pantheon, in realtà questo piccolo locale è quasi privo di sedute poiché in realtà è un’antica torrefazione a legna, famosa ormai in tutta la città per la qualità del suo caffè.

Antico Caffè della Pace – Via della Pace 3/7 Link
Questo antico caffè, posto a due passi da Piazza Navona, ed ancor più vicino al bellissimo Chiostro del Bramante, affascina da anni romani e non, accogliendo i suoi clienti in una magica cornice di edera piangente.

Caffè Rosati – Piazza del Popolo 5 A Link
Caffè Canova – Piazza del Popolo 16/17 Link
Posti ad i due estremi di una delle piazze più famose di Roma, i due caffè attraggono turisti e non, da anni. Certo il Caffè Rosati è leggermente più longevo del Caffè Canova, ma anch’esso si sta impegnando per ottenere il suo posto nella rosa dei caffè storici.

  

Caffè Museo Atelier Canova Tandolini – Via del Babbuino 150 A Link
Non è propriamente un caffè storico, anche se entrando dentro questo locale facciamo di certo un tuffo nel passato, l’arte è onnipresente in questa caffetteria.


Caffè Strega – Via Veneto 173
Caffè Doney – Via Veneto 143 Link
Nonostante la loro storia non sia centenaria come quella di altri locali, questi due Caffè, qualcuno di più e qualcuno di meno, hanno vissuto a pieno gli anni dell Dolce Vita.
Così anche come il Cafè de Paris, sfortunatamente chiuso di recente.

Questi sono solo i più importanti caffè storici di Roma, speriamo che questo piccolo reportage vi possa essere stato d’aiuto!

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s