French Press, Coffee Filter and American Coffee

French coffee is a brew of coffee, known in France as Cafetière à Piston and in English-speaking countries under the name of French Press or Coffee Press.
The plunger coffee , however, is an Italian invention , patented in 1929 by Attilio Callimani and ribrevettata from Faliero Bondanini that produced by a French company .
French coffee is prepared in a cylindrical pot with a plunger pressing on the hot water and coffee powder . The secret is the right grind setting , which must be uniform medium , while too fine a powder are likely to clog the filter or making murky coffee.
Preparation: Put in a pot coffee spoon, about 7-8 grams per 200 milliliters of water, pour hot water , mix the contents and cover with the plunger for 3-4 minutes. Dip again and push the plunger down : the pressure should be exerted in a slow and steady . The coffee must be poured into the cup , running it through a fine strainer .

Il caffè francese è un infuso di caffè, conosciuto in Francia come Cafetière à Piston e nei paesi anglofoni con il nome di French Press o Coffe Press.
La caffettiera a stantuffo però è una invenzione italiana, brevettata nel 1929 da Attilio Callimani e ribrevettata da Faliero Bondanini che l’ha prodotta in un’azienda francese.
Il caffè francese si prepara in un bricco cilindrico con stantuffo che preme su l’acqua calda e la polvere di caffè. Il segreto è il giusto grado di macinatura, che deve essere medio e uniforme; mentre una polvere troppo fine rischia di intasare il filtro o rendere torbido il caffè.
Preparazione: mettere nel bricco un cucchiaio di caffè, circa 7-8 grammi, per ogni 200 millilitri d’acqua, versare l’acqua calda, mescolare il contenuto e coprire con lo stantuffo per 3-4 minuti. Immergere di nuovo lo stantuffo e spingere verso il basso: la pressione va esercitata in modo lento e costante. Il caffè deve essere versato nella tazza, filtrandolo con un colino fine.

The Coffee Filter is an infusion of coffee.
It is prepared with the appropriate machine: this consists of a reservoir for water, a resistance, a filter holder in which position the filter paper and a carafe that collects the coffee. The drink is prepared by placing the ground coffee in the filter, you put water in the tank and turn on the coffee pot.
Alternative to the coffee machine is the direct infusion with hot water, as for tea: you leave the coffee powder in infusone, the filtered with the filter, than you use in coffee machines, with the aid a plastic filter holder.

Anche il Caffè Filtro è un infusione di caffè.
Si prepara con l’apposita macchina: questa è composta da un serbatoio per l’acqua, una resistenza, un portafiltro in cui posizionare il filtro di carta e una caraffa che raccoglie il caffè. La bevanda si prepara mettendo il caffè macinato nel portafiltro, si mette l’acqua nel serbatoio e si accende il caffettiera.
Alternativa alla macchina da caffè è l’infusione diretta con l’acqua bollente, come per il tè: si lascia la polvere di caffè in infusone, la si filtra con il filtro, quelle che si usa nelle macchine da caffè, con l’aiuto di un portafiltro di plastica.

The American coffee is prepared by adding hot water to espresso. This gives the same charge as the normal filter coffee, the taste is different.
The Long Black is always a coffee maker, but it is prepared in the opposite way: in this case, you add a double dose of espresso to hot water, leaving intact the espresso cream.

Il Caffè americano si prepara aggiungendo acqua calda all’espresso. Questo dà la stessa carica del caffè filtro normale, il gusto è diverso.
Il Long Black è sempre un caffè americano, ma è preparato in modo opposto: in questo caso si aggiunge una doppia dose di espresso all’acqua calda, lasciando intatta la crema dell’espresso.

(Images from web)

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s